Alla inlägg under oktober 2010

Av Anna-Karin Melin - 28 oktober 2010 21:58

i går var jag ledig och hade huvudvärk, men det är ju vanligt så varför vara förvånad, så det är jag inte. Men det blev en promenad med Annie på eftermiddagen på 3 km, det var skönt och sen blev det bättre och bättre. Så kl 16.30 träffade jag Carina och Marianne på stan och vi fikade på berget, mysigt. Vi han även med en liten sväng med shopping, för det är ju öppet till 19.00 Lite tv och sen sängen. I dag har jag varit på diabetes kursen, det handlade om kost i dag. Men eftermiddagen var det en massa fakta så jag somnade nästan helt slut var jag. Så väl hemma blev det en god kopp kaffe och en liten ruta mörk choklad, fixade sen snabbt iordning smeten till biffarna. Sen var det dax att åka över till Carina och vi gick stavgång i 1 1/2 timme. När jag kom hem hjälptes annie och jag åt med biffarna och det blev gött gött. Har kollat på rosabandet galan, så nu är det nog strax dax för sängen. och i morgon och helgen är jag ledig:):)

Av Anna-Karin Melin - 26 oktober 2010 19:58

Klart för i dag, känns helt okej och inget mer jobb denna veckan, men en massa träning ska väl hinnas med. i morgon ledig sen är det fortsättning på diabeteskursen på torsdag.Bidde ledig fredag pågrund av att jag gott kurs på min lediga dag, så tre ledig igen inte helt fel kan jag lova. Lördag är det öppet hus på gymmet då ska vi dit självklart. Nu ska jag kolla på äntligen hemma hej då...

Av Anna-Karin Melin - 25 oktober 2010 12:05

Efter en skön ledighet, men tyvärr lite dåligt väder och nu är det fint typiskt. Kväll på jobbet hoppas att det blir lugnt och skönt. Har betalat räkningarna i dag och det blir man ju aldrig glad för  Men nu är det gjort och lite blev det över i alla fall. Ska väl ta och plocka ihop lite mat i en låda att ta med, tur att det blev både sallad och käk kvar från helgen, så att jag har även till i morgon när det är tidig tur på jobbet. I bland undrar jag om man skulle testa Linas matkasse verkar lite spännande, men jag vet inte. Ha det nu gott stor kram från mig.  

Av Anna-Karin Melin - 24 oktober 2010 15:38

Inte konstigt igentligen när det blev sent i går efter en mycket trevlig kväll, sen kanske något glas för mycket. Vädret är ju inte heller något att leka med fy burr. Skönt att sitta inne och kura med tända ljus. Har lagat lite mat så nu är det dax att äta, sen ska jag kura upp mig i soffhörnet igen och läsa lite. Ha en kanon kväll hörs igen en annan dag. I morgon jobbar jag kväll  tjaaaaaaaaaaaaaa.

Av Anna-Karin Melin - 23 oktober 2010 17:51

Hallojsan!! Min lediga fredag var så skön, började med träning sen hämtade jag upp Annie i skolan hon slutade redan halv tolv, så hon hängde med mig och handlade och en sväng ut till graven för att tända några ljus. Sen jobbade Tobbe natt och Liza var med Matilda, så Annie och jag hade en riktig myskväll bara vi två riktigt mys. I dag stack Annie och jag till gymmet för ett riktigt as jobbigt Box pass, men man mår så himla bra sen efteråt. Nu har jag skjutsat Liza till Stationen, skulle till Dennis, Annie har Loffa här, Tobbe och jag ska in till Marie och Kentha på lite partaj ska bli kul.Så ha en kanon kväll för det ska jag.  

Av Anna-Karin Melin - 21 oktober 2010 22:21

Det har varit två riktigt bra utbildningsdagar, och god mat. När jag kom hem i dag följde Annie och Tobbe med mig på en promenad på 45 min. Sen kom Carina vi gick upp till pryl affären och kollade, handlade lite förstås. Nu ska jag plocka undan lite sen sova, god natt.

Av Anna-Karin Melin - 19 oktober 2010 16:53

Den lediga dagen gick fort som vanligt. Det blev lite trädgårdsfix och en lång promenad, en skön dag tyvärr hade jag huvudvärk men det fick gå i alla fall. Sen ringde Tobbes chef och berättade att en arbetskamrat till honom på 48 år hade dött på helgen i en hjärtinfarkt, fy det kryper så nära och långt ner i åldrarna. Sen mår ju Lizas kompis dåligt och hon hade tagit tabletter och hamnade på sjukhus, elendes elende, så om man ser det så så var väl inte dagen så bra. I dag jobbar jag som sagt kväll, lite lugnt nu men det kommer att finnas att göra. I morgon är det utbildningsdag och på torsdag oxå ska bli skönt och roligt. Plickten kallar ha det gott.

Av Anna-Karin Melin - 17 oktober 2010 21:04

Och jobbhelgen är klar. Halv tio stämlar jag ut och åker hem till goa sängen och sover. I morgon ledig, troligen lite träning och fix hemma. den här helgen har gott fort och har varit riktigt bra skönt. hej rå.

Presentation

Omröstning

Du som läser min blogg, vad har du för intressen.
 Djur
 Laga mat
 Trädgård
 Blommor inne
 Promenader
 Annan träning
 Vänner & shopping
 Familjen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards