Alla inlägg under februari 2010

Av Anna-Karin Melin - 27 februari 2010 11:50

Ja som vanligt har jag en fruktansvärd huvudvärk och fattar inte varför, inte stressar jag och jobbar ju inte så mycket heller. Men känner ändå av en viss spänning i nacke och axlar. I går var det i alla fall en kanon dag en av de få dagar jag inte hade ont i huvudet. Vi var i kisa och åkte slalom det var riktigt skoj. I dag  hade jag tänkt plocka undan och städa lite grann men det ser det inte ut som tyvärr. Ska försöka få tag på en tjej som jag känner lite grann genom mitt jobb, hon håller på med zonterapi, tänkte att jag skulle ge det en chans. Många säger ju att det ska funka mot huvudvärk. Massage har jag gjort massor men det hjälper bara i bland.Ha en bra helg och kram från mig.


Av Anna-Karin Melin - 25 februari 2010 09:30

Vad fasen ska man göra, hinner inte bli riktigt frisk förrän nästa sjukdom hoppar på mig, känns rätt visset. Mår illa och ont i huvudet och har gjort i 3 dagar nu, förkylningen har ju inte heller släppt riktigt heller stön     Ska börja jobba 70 % nu nästa vecka och skulle behöva känna mig ok, har ju börjat bra med det nya jobbet dessa två veckor halvtid och sjuk två gånger    Är det sant !!!! eller. Skulle behöva komma i gång med träning så man orkar mer och förhoppningsvis håller sig friskare .Jag har bara varit inne i soffan dessa dagar utom 1 1/2 i går då satt jag faktiskt ute i solen på baksidan det var riktigt skönt. Tur att det har varit mycket os och medaljer till svenskarna det gillar jag. Ha det gott, kram från mig.

Av Anna-Karin Melin - 22 februari 2010 21:14

    Härligt väder *LER* Var på stan och fixade nya slalom skidor och det blev en hjälm oxå  Sen skjutsade jag Liza och Dennis till tryckeriet, för lite jobb och jag åkte ut till Marianne i Lambohov.Där fick jag lunch sen tog vi en tur på skidor. När vi kom in gjorde hon taktil massage på mig, efter det en kopp kaffe  Sen hem snacka lite med Tobbe innan det var dax för honom att åka till jobbet för ett natt pass. Nu sitter Liza och jag och kollar på OS och äter lite godis. Annie har kommit tillbaka till Motala efter sin Ålands kryssning, de hade haft det jätte bra. Hon kommer hem i morgon igen.  Ha nu en trevlig Os kväll bloggisar hej.  

Av Anna-Karin Melin - 21 februari 2010 23:35

Med en härlig sol och en liten promenad i lugnt tempo nu efter förkylningen. Sen åkte jag till jobbet vid 16.30 Kul att vara igång igen, ledig i morgon ska kolla över slalomskidorna då, tänkte åka till Kisa tors eller fred och svepa ner för backen lite, ungdommarna har ju lov och jag är lite lång ledig. Nu är det dax för mig att sova, God natt och sov gott.

Av Anna-Karin Melin - 20 februari 2010 17:31

Och vi är snart insnöade, helt sjukt vad det snöar och blåser igen. Hade tänkt att gå till jobbet i dag men jag mår inte bra i dag heller, även om det är bättre. Så i dag kan man säga att utan för dörren har jag inte varit. Liza och Dennis är i Johannelund, tur det inte är så långt och firar farmor. Annie och Loffa jobbar på Elsas hus, sen ska de till Motala med buss, tycker inte om det. Men de ska till stockholm i morgon och vidare till Åland, hoppas det är bättre på vägarna då. I kväll blir det att kolla på melodifestival och OS förståss. Så försöker jag väl jobba i morgon mellan 17-21. Ledig måndag och jobb tisdag 17-21 och onsdag 7-10.30 Sen ledig resten av veckan.

Ha en go kväll nu bloggisar.  HI HI

Av Anna-Karin Melin - 18 februari 2010 14:26

Inte mycket idag inte. Haft skallebang  och fortfarande men lite bättre. Annars är jag fortfarande hemma på grund av min envisa förkylning, så det har inte hänt så mycket. I går var det mycket skidor på tv, men tyvärr gick det ju åt skogen. Men vilken änglavakt Anja hade det kunde ha slutat hur illa som helst fy fy  Tycker att det har varit fruktansvärt dåligt med mycket på detta OS. Nu pratas det ju om mera snö i dag och lördag, känns som vi aldrig kommer att få se grönt gräs och små blommknoppar igen. Ja ja det kommer väl men det kommer att ta tid för snön att rinna bort. Hej så lång från mig///

Av Anna-Karin Melin - 17 februari 2010 10:05

Blev tvungen att stanna hemma i dag, skulle aldrig jobbat i går inte i måndags heller troligen.Febrig och helt koko i hjärnan.  Dricka mycket honung och slappa , sova lite os sen hoppas jag att jag blir frisk. Ha det gott hej......

Av Anna-Karin Melin - 16 februari 2010 18:24

Har varit på jobbet och det har varit en plåga, mår jätte skit i dag. vilat och sovit hela eftermiddagen. I morgon jobbar jag mellan 7-11 måste jobba. Ledig torsdag.Sen blir det jobb fred 17-21 lörd 7-11 sönd 17-21. Ha en go os-kväll.

Presentation

Omröstning

Du som läser min blogg, vad har du för intressen.
 Djur
 Laga mat
 Trädgård
 Blommor inne
 Promenader
 Annan träning
 Vänner & shopping
 Familjen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards