Alla inlägg under augusti 2010

Av Anna-Karin Melin - 31 augusti 2010 19:32

Varit och provat ut nya glasögon, blir nog bra. Klippt gräs och lagat mat. Nu kliar jag på en massa myggbett, trodde att de skulle vara väck dessa otäckingar, men de är fler och jag har en massa besvär fy fannnnnnnnnnnnn. Nu ska Andreas spela lite för oss på gitarren. I morgon flyttar han till sin egna lägenhet, skönt för honom. Ska snart ta te och kolla på fångarna på fortet. I morgon jobbar jag kväll och torsdag dag sen ledig igen, en bra vecka. Hejjjjjjjjjjjjjjjj.  

Av Anna-Karin Melin - 30 augusti 2010 22:28

Mår bra nu så det hoppas jag att det får fortsätta med. Gick en promenad med Tobbe och det kändes bra. Ledig i morgon oxå och då blir det optikern, nya glasögon på G. Tänkte sova strax god natt:

Av Anna-Karin Melin - 29 augusti 2010 12:32

Men är ju då sjuk och det är skit. Ont i huvudet och i höger öra ner i nacken   Läser i mina tidningar men blir lite rastlös. I dag kommer Liza och Dennis hem från Göteborg vid 20 tiden i kväll, ska hämta då. Annie och Loffa sover fortfarande ha ha.Tobbe och Mattias styr med någe vet inte. Önskar bloggarna en trevlig söndag hej råååå.

Av Anna-Karin Melin - 28 augusti 2010 23:40

Hade ju trott att jag skulle klara mig, men tyvärr.  Vaknade och mådde verkligen pyton, huvudvärk och mådde illa. Troligen lite feber men tog den inte, tog tablett i stället och drog iväg till jobbet, Tobbe skjutsade mig till dörren. Efter tre timmar på jobbet hade tabletten slutat värka och jag började känna mig riktigt hängig igen. Då tyckte Sofie att jag skulle ta febern innan jag tog en ny tablett, sen var det klart att gå hem.  Annie kom och hämtade mig och vi stannade köpte lite godis och tidningar. Sen hem på med mjukisen upp i soffan och titta på Finnkampen. Sen har vi kollat på Bröllopsfotografen och nu ska jag strax sova.  

Av Anna-Karin Melin - 27 augusti 2010 19:05

Hej svejs!! Nu har jag inte varit här på ett tag igen, men så är det när man har börjat jobba igen. Det funkar bra på jobbet och det är trevligt att snacka och skratta gott med trevliga arbetskamrater. Har varit ledig två dagar nu, så i morgon börjar helg jobb igen första efter semestern, men jobbar bara lördag söndag sen ledig två dagar igen helt ok. Börjar tyvärr känna mig lite förkyld det är trist hoppas det inte blir så farligt. Dessa dagar sen vi hördes sist har jag rensat ut gamla sommarblommor och planterat ner fina höstblommor, så trevligt och fint. Jag har börjat träna lite mer igen, skulle gjort det i dag oxå men kände mig ju lite hängig, så jag vågade inte, men en promenad på ca 6 km blev det i alla fall. I dag skjutsade jag ner Liza och Dennis till tåget de skulle till Götet och bo på hotell hela helgen, mysigt för dem. Loffa kom hit så nu fixar han och Annie tacco till sig och mig, Tobbe jobbar sin sista natt i kväll. Jag kollar på friidrott. Jobbar kväll i morgon sen dag söndag. Ha en kanon helg kram från mig.

Av Anna-Karin Melin - 19 augusti 2010 22:33

Och nu har jag ledigt tre, det är skönt, lite lugn början. Det är ett kanon jobb jag har. I dag har vi skrattat mycket, tack vare att man har så himla bra arbetskamrater, blir ju jobbet inte så tungt. Fast de här dagarna har det varit ont om patienter konstigt nog men det är skönt det ibland. Jag Liza och Dennis har tränat för fullt i dag. Men nu är jag astrött och ska sova natt.

Av Anna-Karin Melin - 16 augusti 2010 22:35

Börjar bli trött, men vet inte om jag vill gå och lägga mig. I morgon börjar jag ju att jobba igen, att fyra veckor ska gå så fort. Har i alla fall sovmorgon jobbar kväll det är bra att börja så, brukar vara lite lugnare och så får man lite längre rapport. I dag har jag städat och varit på gymet och tränat med Liza. Det känns rätt skönt att ha gjort det. Annars har jag suttit vid datorn ganska mycket i kväll. Tjejerna är hos Sanne som flyttar till Malmö på fredag, tråkigt men hon har kommit in på skolan där, hon ska läsa till lärare.  Nej nu får det bli en frukt annars kommer jag att lägga mig hungrig och det är inte bra. God natt.

Av Anna-Karin Melin - 15 augusti 2010 12:12

Men nu har man inte en semester vecka framför sig längre synd, börjar jobba på tisdag kväll. Men det blir kul att träffa jobbar kompisarna igen. Får se om det kanske blir något ledigt senare i höst eller vinter. Den här veckan har det inte hänt så mycket, mäst bara tagit det lugnt. Varit på Ikano och Bondens marknad i veckan, ha ha det är väl det som hänt. igår blev det faktiskt en stund i solen det var skönt, låg som en padda och bara njöt. Men i dag vet jag inte vad jag ska hitta på är lite uttråkad faktiskt, Tobbe började jobba i dag 5.40 -18.00 kör han nu i tre dagar sen är han ledig en vecka igen helt okej för honom. Skalade och skivade en del av grönsakerna som inhandlades i går, det blir rotfrukter i ugnen med kyckling senare i dag gott. Annie och Loffa sover och Liza är med Dennis och de är inte här. Lakrits gick ut när det regnade och bara satt där, har aldrig sett honom så blöt, ha han är inte riktigt klok.I går när vi stack till B. Marknad så hade den lille filuren stuckit ut och det såg inte vi, så när vi kom hem hade grannen tagit hand om honom tur att de såg honom`` pust``Vi var ju borta flera timmar. Nu tror jag att några har vaknat, hej hej.....

Presentation

Omröstning

Du som läser min blogg, vad har du för intressen.
 Djur
 Laga mat
 Trädgård
 Blommor inne
 Promenader
 Annan träning
 Vänner & shopping
 Familjen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards